Rozpoczęty właśnie okres wakacyjny przyniósł sporo zmian w funkcjonowaniu komunikacji zbiorowej na terenie naszego Osiedla. O ile na Biskupinie, Bartoszowicach i Dąbiu pozostanie niemal po staremu (zmieni się jedynie - co jest regułą - rozkład jazdy, szczegółowe informacje tutaj), o tyle na Sępolnie czeka nas mała rewolucja. 

Linia 33 w pierwszych dniach lipca ma wreszcie pojechać do pętli "Sępolno". Przypomnijmy, że dotychczas nowoczesne tramwaje kursujące na tej linii kończyły jazdę na pętli przy Stadionie Olimpijskim, a mieszkańcy oraz Rada Osiedla od początku apelowali, żeby w zamian za zabraną linię 12, przedłużyć nowo powstała linię na Sępolno. To znacznie ułatwiłoby życie mieszkańcom naszego Osiedla, bo do tej pory dostanie się do początkowego przystanku "33-ki" wiązało się albo z uciążliwym ponad kilometrowym spacerem, albo z koniecznością przesiadania się. Wrocławski magistrat oraz MPK tłumaczyli się unijnymi przepisami oraz niedostosowaniem infrastruktury na przestarzałej pętli do nowego taboru. Ma to się jednak zmienić jeszcze tego lata.

"Mamy dobrą wiadomość dla mieszkańców Sępolna. Centrum Unijnych Projektów Transportowych zaaprobowało plany wydłużenia trasy linii 33 do Sępolna. Po przebudowie pętli na Sępolnie trasa tej linii wydłuży się o 1,35 km, dzięki czemu, zamiast do przystanku przy Stadionie Olimpijskim, tramwaje linii 33 dojadą do samego Sępolna" - poinformowało 6 czerwca wrocławskie MPK. Prace modernizacyjne trwają i - jak nas poinformowano - są już na ukończeniu. Pierwsze zwiastuny "nowego", jak choćby ten widok na przysłanym do nas zdjęciu, dostrzegają sami mieszkańcy. Nocne przejazdy nowoczesnych tramwajów niskopodłogowych wskazują też na prowadzone testy. Od początku lipca popularna wśród pasażerów "33-ka" powinna już pomknąć ulicą Mickiewicza i dalej do Mostu Szczytnickiego. W międzyczasie wyremontowany został znajdujący się na tej trasie przystanek "Chopina", tuż przy popularnym latem kąpielisku "Morskie Oko".

Zanim jednak zadebiutuje nowa, wyczekiwana, linia, na pętli Sępolno ujrzeliśmy tramwaje linii 79. W dodatku jeżdżące w rejon, z którym wcześniej Sępolno nie posiadało bezpośredniego skomunikowania. Jak wygląda trasa nowego zastępczego tramwaju? Od Sępolna, przez Most Szczytnicki, ulicą Sienkiewicza do pl. Bema, pl. Dominikańskiego, do dworca PKP Główny (to etap pokrywający się z trasą linii 9), a następnie ulicami Piłsudskiego i Krupniczą do przystanku Kazimierza Wielkiego/Rynek, i dalej, trasą linii 15, do pl. Staszica, na Kleczkowską, Bałtycką, Żmigrodzką, aż do pętli Poświętne

Linia 79 - pełny rozkład jazdy.

- Pojawienie się linii 79 na Sępolnie związane jest z remontem przy Borowskiej i Dyrekcyjnej - informuje Agnieszka Korzeniowska, rzecznik MPK. - Jest to linia zastępcza, nie planujemy, żeby pozostała w takim kształcie w przyszłości, nie planujemy bowiem likwidacji linii "9" - zapewnia. A zatem czekamy aż zakończy się remont na Dyrekcyjnej. Więcej na ten temat, wraz z zasadami kasowania biletów na liniach zastępczych oraz mapką przesiadek - tutaj. Dodatkową pozytywną informacją jest zgoda Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) na to, by MPK Wrocław mogło wykorzystywać poza godzinami szczytowymi tramwaje typu skoda 19T na innych liniach, niż te, do których ten tabor został przypisany (31, 32 i 33).

Tramwaje to nie wszystko. Już 30 czerwca zadebiutuje na naszym Osiedlu nowa linia autobusowa A1 o innowacyjnym taborze. Volvo rozpoczyna we Wrocławiu testy dwóch autobusów 7900 Electric. Są to pojazdy w pełni elektryczne, dwuosiowe i niskopodłogowe. Pasażerowie będą mogli przejechać się nimi bez biletów, na specjalnej linii pokazowej A1, kursującej od 30 czerwca do 9 lipca, w godzinach 8.00-22.00, na trasie od Uniwersytetu bo bramy II Volvo, m.in. przez pl. Bema, pl. Grunwaldzki, park Szczytnicki i Sępolno.

Szczegółowy rozkład jazdy linii A1 - tutaj.

Autobusy Volvo 7900 Electric Autobus mają 10,7 metrów długości i mogą pomieścić do 86 pasażerów. Wyposażono je w gniazdka pozwalające pasażerom na ładowanie telefonów komórkowych. Są to pojazdy ciche, bezemisyjne, a także w około w 80% bardziej wydajne energetycznie od porównywalnych autobusów z silnikiem diesla. Pojazd wyposażony jest w akumulatory litowo-jonowe, które ładują się przy każdym hamowaniu oraz dzięki źródłom zasilania dostępnym na przystankach końcowych. Ładowanie trwa od trzech do sześciu minut.  Autobus jest przeznaczony do jazdy na trasach o długości 10-20 km.

W aktualnych planach zakupów MPK Wrocław nie ma autobusów elektrycznych, ale spółka jest zainteresowana nowoczesnymi technologiami i nowinkami na rynku, dlatego nasz miejski przewoźnik z chęcią przyłączył się do współpracy przy organizacji tych testów. Autobusy będą prowadzić kierowcy MPK.

Wspólnie z Volvo MPK ogłasza też konkurs dla pasażerów. Na czym polega? Zrób maksymalnie 5 zdjęć przedstawiających autobus elektryczny Volvo na wrocławskim przystanku lub w ruchu miejskim (najlepiej o rozdzielczości 300 dpi i wielkości pozwalającej na wydruk zdjęcia w formacie minimum A4) i wyślij je na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Czekają na Ciebie gadżety od Volvo: modele autobusów i powerbanki. Na zgłoszenia czekamy od 30 czerwca do 9 lipca. Oficjalne wyniki konkursu będą dostępne na na naszej stronie i facebooku w dniu 15.07.2016. Przed przystąpieniem do konkursu zapoznaj się z regulaminem.

Foto: Maciek Krawczyk
Wykorzystano m.in. informacje ze stron mpk.wroc.pl i wroclaw.pl

Praca w NWW

Poznaj aktualne oferty pracy i wolontariatu.

Licznik odwiedzin

Odsłon artykułów:
165001