fot. Z. Kańczukowski

 

Otrzymujemy od Państwa wiele zapytań o prace prowadzone wzdłuż ul. Mickiewicza. Jak ustaliliśmy, powstanie tam ścieżka rowerowa oddzielona pasem zieleni od chodnika. Jest to planowa inwestycja ZDiUM za 1,243 mln. zł finansowana z budżetu Gminy Wrocław. Według naszych informatorów ZDiUM zdjął z półki leżakujący tam od kilku lat projekt, oprotestowany w przeszłości przez środowisko rowerzystów. Po szybkim przetargu konsorcjum Rotomat i PW Serwis wkroczyło na plac budowy, a termin finalny prac zaplanowano na 30 listopada. Pomimo zapewnień, że "Wrocław rozmawia" z mieszkańcami, nową inwestycję zaanonsowały koparki wykonawców.

Wycięte zostaną żywopłoty i drzewa, zniszczony 30-letni ukorzeniony trawnik, a teren zielony zostanie przecięty ścieżką z betonowej kostki na nasypie. Najtańsza szara kostka betonowa i wysokie betonowe krawężniki  nie są aktualnie materiałem preferowanym w takich lokalizacjach. Jak wiadomo brukbet nie cieszy się również popularnością wśród rowerzystów, lepiej sprawdza się asfalt. Obszar wpisu do rejestru zabytków założenia urbanistycznego Sępolna kończy się na linii zabudowy, w związku z tym Miejski Konserwator Zabytków nie miał uprawnień do opiniowania tego projektu. 

Wystarczyło istniejący chodnik poszerzyć na trakt pieszo-rowerowy. Wszyscy mieszkańcy Sepolna wiedzą, że nie ma tutaj dużego ruchu.

Według realizowanej koncepcji będą teraz prowadzone "wężykiem" dwa trakty oddzielone pasem zieleni. Ścieżka rowerowa będzie przebiegała przez trzy parkingi - na ul. 9 Maja, na ul.Wysockiego i ul. Sowińskiego, więc jadący przez parkingi rowerzyści nie będą ulubieńcami parkujących kierowców. Na ul.Godebskiego ma być przed parkingami próg zwalniający, czyli skomplikuje się dodatkowo to skrzyżowanie.

Dobrą wiadomością jest to, że przy okazji tej inwestycji ma być wyremontowany istniejący asfaltowy chodnik. 

Skierowaliśmy zapytanie o opinię na temat tej inwestycji do Tomasza Stefanickiego i Daniela Chojnackiego. Są to specjaliści w randze oficerów od ruchu pieszego i rowerowego w Urzędzie Miasta. Uzyskaliśmy od oficera rowerowego Chojnackiego wiadomość mailową i link do projektu. Chojnacki pisze, że "budowa trasy rowerowej w ciągu ul. Mickiewicza ma na celu zapewnienie możliwości bezpiecznego przemieszczania się rowerem wzdłuż tej ulicy. Pragnę uspokoić, że nie ma żadnych planów odnośnie poszerzenia jezdni ul. Mickiewicza. Projekt został wykonany przez profesjonalne biuro projektowe, uzyskał wszystkie niezbędne opinie i zgody. Podczas procesu projektowego zabiegaliśmy o to, aby nie wprowadzić dodatkowych utrudnień dla mieszkańców, w tym między innymi broniliśmy miejsc parkingowych, które w jednym z wariantów ulegały znacznemu ograniczeniu. Mam nadzieję, że nowa trasa będzie służyć mieszkańcom miasta w tym oczywiście mieszkającym na osiedlu Sępolno".

Podtrzymujemy opinię, że pozwolenia na budowę nie są wystarczającą rekomendacją, sukces inwestycji tkwi zawsze w szczegółach. Ostatnio w dzielnicy była seria konsultacji na temat parkowania i ruchu drogowego. Pozostaje wrażenie, że konsultacje dotyczą wizji i wizualizacji, a w tym samym czasie rozpoczyna się pod oknem mieszkańców budowę, o której nikt nie słyszał. 

Praca w NWW

Poznaj aktualne oferty pracy i wolontariatu.

Licznik odwiedzin

Odsłon artykułów:
210028